Winkelwagen € 0,00 (winkelwagen is leeg)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Tips om af te vallen zonder dieet

Afvallen zonder dieet

Wilt u gezond afvallen, maar heeft u geen zin om een dieet te volgen? Dan heeft u geluk, want om gezond af te vallen is het niet per definitie nodig om een dieet te volgen. Zo kunt u ook gezond afvallen zonder een dieet te volgen, maar door simpelweg enkele aanpassingen in uw leefwijze door te voeren. Welke aanpassingen dit zijn, leest u in dit artikel. Zo worden er in dit artikel drie belangrijke tips beschreven die u kunt hanteren om de overtollige kilo’s kwijt te raken door middel van afvallen zonder dieet.

 

Tip 1 voor afvallen zonder dieet: alleen eten als u honger heeft

Tip één voor het afvallen zonder dieet is dat u alleen eet als u honger heeft. Dit klinkt misschien logisch, maar toch zijn er erg veel mensen die ook om andere redenen de voorraadkast of de koelkast in duiken. Zo eten veel mensen uit verveling, omdat ze trek hebben in iets of omdat ze zichzelf willen verwennen. Hier is natuurlijk niets mis mee, maar als u af wil vallen is het beter om alleen te eten als u honger heeft. Probeer jezelf daarom eerst af te vragen of u honger heeft om pas iets te eten te pakken als u daadwerkelijk een hongergevoel voelt.

 

Tip 2 voor afvallen zonder dieet: eet langzaam

Daarnaast is het beter om langzaam te eten, omdat u dan beter voelt wanneer u vol zit. Mensen die snel eten, voelen vaak pas na het eten dat ze eigenlijk te veel hebben gegeten. Het duurt namelijk ongeveer 10 minuten voor uw maag aan uw hersenen doorgeeft dat u vol zit, waardoor mensen die te snel eten in deze 10 minuten eigenlijk al te veel hebben gegeten.

 

Tip 3 voor afvallen zonder dieet: eet groenten en fruit

Veel mensen gaan de fout in bij het eten van tussendoortjes. De meeste tussendoortjes bevatten namelijk veel suikers en koolhydraten, ofwel echte dikmakers. Wilt u afvallen zonder dieet, dan kunt u de standaard tussendoortjes zoals koekjes, snoep en chips dus beter vervangen door groenten, fruit en noten. Daarnaast is het tevens belangrijk om koolhydraatrijke voeding zo veel mogelijk links te laten liggen als u wil afvallen zonder dieet. Hierbij kunt u denken aan voedingsmiddelen als pasta, witte rijst, brood en aardappelen. U kunt deze voedingsmiddelen vervangen met volkoren varianten (volkoren pasta en volkoren rijst), maar ook met groenten. Van groenten wordt u namelijk nooit dik en kunt u zo veel eten als u wilt, ook als u kiest voor afvallen zonder dieet.

Geef een reactie
Nederlands-TOPV

Moment...

{{var product.name}} is toegevoegd aan uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Nederlands-TOPV   Bezig met laden...