Winkelwagen € 0,00 (winkelwagen is leeg)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Wat is het koolhydraatarm dieet?

Wilt u op een gezonde en verantwoorde manier wat overtollige kilo’s verliezen en bent u op zoek naar een dieet voor gezond afvallen? Dan is het koolhydraatarm dieet wellicht iets voor u. Als u dit dieet volgt, zullen uw overtollige kilo’s er zeker in de eerste week snel af vliegen en kunt u wel tot een kilo per week verliezen. Meer over het koolhydraatarm dieet, leest u op deze pagina.

 

Wat houdt het koolhydraatarm dieet in?

Het koolhydraatarm dieet wordt niet voor niets zo genoemd. Zo eet u bij dit dieet alsnog koolhydraten, maar probeert u de inname van koolhydraten zo veel mogelijk te beperken. Het totaal vermijden van koolhydraten is bijna onmogelijk omdat deze stof in bijna alle voedingsmiddelen voorkomt, maar bij het volgen van het dieet is het wel de bedoeling dat u zo min mogelijk koolhydraten binnenkrijgt.

 

Het dieet is gebaseerd op het feit dat koolhydraten een grote vijand zijn bij het verliezen van de overtollige kilo’s. Natuurlijk zijn koolhydraten een belangrijke bouwstof voor ons lichaam, maar tegenwoordig zijn er ook vele ‘slechte koolhydraten’ die niet zo zeer worden gebruikt als belangrijke bouwstof door ons lichaam, maar er voornamelijk voor zorgen dat we snel overgewicht krijgen. De achterliggende gedachte van het koolhydraatarm dieet is dat u deze slechte koolhydraten zo veel mogelijk vermijdt, zodat u snel kilo’s kunt verliezen.

 

Is het dieet effectief?

Uit onderzoek is gebleken dat een koolhydraatarm dieet effectiever is om overgewicht te verliezen dan een dieet waarbij u het aantal calorieën per dag sterk gaat verminderen. Dit komt omdat koolhydraten één van de belangrijkste dikmakers zijn en dat u, door koolhydraten zo veel mogelijk links te laten liggen, dus snel af kunt vallen met het koolhydraatarm dieet.

 

Wat mag ik niet eten als ik het dieet volg?

Als u het dieet volgt, moet u alle ‘slechte koolhydraten’ vermijden. Deze koolhydraten zitten in de volgende voedingsmiddelen: aardappelen, chips, friet, witte rijst, pasta, kaas, cornflakes, jam, suiker, bananen, frisdranken, chocolade, gedroogd fruit, maïs, gekookte wortelen, rode bieten, honing, dextrose en gebak. Deze voedingsmiddelen dient u dan ook te vermijden bij het volgen van het dieet.

 

Goede koolhydraten, die u wel mag nuttigen tijdens het volgen van het koolhydraatarm dieet, zitten in de volgende voedingsmiddelen: volkoren brood, volkoren pasta, roggebrood, erwten, linzen, zilvervliesrijst, pinda’s, fruit, noten, olijven, spinazie, tomaten, paprika’s, komkommers, aubergines, paddenstoelen, sla en broccoli. Deze voedingsmiddelen mag u dus wel eten, maar liefst wel in beperkte mate.

Geef een reactie
Nederlands-TOPV

Moment...

{{var product.name}} is toegevoegd aan uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Nederlands-TOPV   Bezig met laden...
  Bezig met laden...