Winkelwagen € 0,00 (winkelwagen is leeg)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Vitamines en supplementen tegen een dipje

Het kan altijd voorkomen dat we een stuk minder energie hebben. Soms hebben we nou eenmaal een druk bestaan en voelen we ons moe. Er zijn gelukkig manieren om weer meer energie te krijgen, bijvoorbeeld door middel van vitamines en supplementen. Welke vitamines halen je weer uit je dipje?

 

Een dipje

Iedereen heeft er wel eens last van, soms zelfs een hele periode lang. Je hebt dan een stuk minder energie en dat kan problemen opleveren, bijvoorbeeld wanneer je je minder goed kunt concentreren op het werk of niet de puf hebt om iets te ondernemen. Heel vervelend, wat kun je hier nou eigenlijk aan doen? Er zijn verschillende vitamines en supplementen die je hiermee kunnen helpen.

 

Vitamine B

Vitamine B is een belangrijke vitamine als het gaat om de verbranding van koolhydraten in je lihaam. Deze verbranding zorgt ervoor dat je meer energie krijgt. Vitamine B kun je vinden in bijvoorbeeld vlees en zuivel.

 

Vitamine C

We zijn veel sneller moe wanneer we een tekort aan ijzer hebben. Alleen extra ijzer binnenkrijgen is niet altijd de juiste oplossing voor dit probleem. Je moet op dit moment ook goed denken aan je vitamine C. Wanneer je hier voldoende van binnenkrijgt, wordt het ijzer dat je eet beter opgenomen door je lichaam en voel je je vanzelf een stuk beter. Vitamine C zit voornamelijk in groente en fruit.

 

Vitamine D

Vitamine D halen we uit het zonlicht en dit geeft ons veel meer energie. Het is dan ook niet vreemd dat veel mensen in de winterperiode veel meer last hebben van vermoeidheid. Daarom is het belangrijk dat je voldoende Vitamine D tot je krijgt. Dit kan door middel van de zon, maar het zit ook in boter en vis.

 

Supplementen

Om je vitamines gemakkelijk aan te vullen, kun je ervoor kiezen om gebruik te maken van supplementen. Wanneer je niet voldoende vitamines binnenkrijgt via je voeding, kunnen supplementen je hierbij helpen. Onthoud wel dat het een hulpmiddel is en geen vervanging van gezonde en gevarieerde voeding.


Wat kun je verder nog doen?

Er zijn nog veel meer dingen die je kunt ondernemen tegen een dipje. Bedenk goed waar je vermoeidheid vandaan komt. Eet bijvoorbeeld gezond en voorkom het eten van junkfood. Gezond eten geeft je namelijk veel meer energie dan iets vol vet, suiker of zout. Ook beweging is een goede manier om meer energie te krijgen. Het klinkt misschien als iets waar je helemaal geen zin in hebt als je een dipje hebt, maar beweging kan er echt voor zorgen dat je je juist wat fitter gaat voelen. Let er ook goed op dat je voldoende ontspanning hebt. We hebben een heel druk leven tegenwoordig en vergeten onszelf soms. Het kan echt helpen om af en toe even lekker wat rust te nemen en gewoon te genieten. Als dit allemaal niet helpt, dan kan het verstandig zijn even naar de huisarts te gaan voor bijvoorbeeld een bloedtest. Wanneer je lang last hebt van vermoeidheid, is het beter om te kijken of er niks ernstigs aan de hand is.

Geef een reactie
Nederlands-TOPV

Moment...

{{var product.name}} is toegevoegd aan uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Nederlands-TOPV   Bezig met laden...