Winkelwagen € 0,00 (winkelwagen is leeg)

U hebt niets in uw winkelwagen.

Welke supplementen zijn geschikt voor senioren?

Wanneer je ouder bent, zal je merken dat je lichaam niet meer is zoals het vroeger was. Je lichaam heeft andere behoeftes. Je kunt dit aanvullen met bijvoorbeeld supplementen, zodat je ook op je oude dag gezond kunt leven.

 

Senioren en vitaminen

Iedereen heeft vitaminen en mineralen nodig. Dit geldt natuurlijk ook voor senioren. In principe krijgen senioren alle nodige vitaminen en mineralen binnen wanner ze gezond en gevarieerd eten. Uit de praktijk blijkt echter dat dit nog lang niet altijd meevalt. Veel senioren hebben een tekort aan bepaalde vitaminen en mineralen en dit kan voor problemen zorgen.

 

Vitamine B12

Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat ongeveer een kwart van de senioren een tekort heeft aan Vitamine B12. Dit komt omdat senioren vaak minder eten, maar ook omdat de darmen minder vitaminen opnemen. Wanneer je niet voldoende vitamine B12 binnenkrijgt, kan dit invloed hebben op je fitheid. Vitamine B12 zit in dierlijke producten.

 

Selenium

Selenium is een mineraal dat helpt bij het aanmaken van haar en nagels. Daarnaast is uit onderzoek gebleken dat veel senioren met prostaatproblemen een tekort hebben aan selenium. Daarom wordt vaak aanbevolen om voor meer selenium te zorgen. Dit zit in bijvoorbeeld noten.

 

Omega-3

Omega-3 is een supplement waar senioren eveneens vaak een tekort aan hebben en dat is zonde. Voldoende Omega-3 is namelijk bevorderlijk voor het geheugen. Omega-3 zit voornamelijk in vette vis, zoals zalm of makreel. Het beste is om tenminste twee keer per week dit soort vis te eten.

 

Vitamine D

Voor vrouwen van vijftig jaar of ouder, is vitamine D ontzettend belangrijk. Voor senioren van 70 jaar of ouder wordt etra Vitamine D ook aangeraden. Vitamine D zorgt ervoor dat we beter in ons vel zitten en we minder snel last hebben van neerslachtige buien. De meeste senioren hebben hier een tekort aan, omdat ze niet voldoende buiten komen. Vitamine D kun je namelijk uit het zonlicht halen.

 

Glucosamine

Glucosamine is een minder bekende mineraal. Het wordt gebruikt om je kraakbeen te ondersteunen. Ook kan het helpen om soepele gewrichten te houden. Voor senioren is dit dus erg belangrijk. Glucosamine zit in bijvoorbeeld schaaldieren zoals kreeft en garnalen.

 

Probiotica

Probiotica wordt gebruikt om de darmflaura goed te laten functioneren. In probiotica zitten goede bacteriën die je lichaam nodig heeft en die vooral en positieve werking op je darmen hebben. Bij veel senioren wordt de functie van de darmen minder en kan het dus nut hebben om aanvullend probiotica te nemen. Hiermee blijven de goede bacteriën in de darmen zitten.

 

Aanvullen met supplementen

Het is natuurlijk vooral belangrijk dat senioren gezond en gevarieerd eten. Een tekort aan vitamines en mineralen kan echter vrij snel ontstaan en dit kun je prima aanvullen met voedingssupplementen. In geval van ziektes kan het aan te raden zijn om eerst even te raadplegen met je behandelend arts, zodat er kan worden gekeken of het voor jouw persoonlijke situatie geen kwaad kan om bepaalde supplementen in te nemen. Verder kun je kiezen voor specifieke supplementen, maar ook voor bijvoorbeeld multivitamine. Je hebt dan meteen alles in één keer.

Geef een reactie
Nederlands-TOPV

Moment...

{{var product.name}} is toegevoegd aan uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen

{{var product.name}} is verwijderd uit uw winkelwagen




Verder winkelen
Naar kassa en afrekenen
Nederlands-TOPV   Bezig met laden...